• Eerste proefdruk GRATIS
  • De leukste collectie bijzondere kaartjes
  • Fijne service!

Meest gestelde vragen

Type hier je vraag:
Gerelateerde vragen over Kaartjes bestellen
- Hoe kan ik snel en gemakkelijk een kaartje bestellen?

Kies een ontwerp uit onze collectie of maak je kaartje hier helemaal zelf. Zodra je ontwerp klaar is, sla je de laatste versie op in je account met een herkenbare naam. Vanuit de online ontwerptool kun je eenvoudig een proefkaartje bestellen of direct de volledige oplage.



In het bestelproces kun je ook kiezen uit verschillende papiersoorten, foliekleuren en extra’s zoals enveloppen en sluitstickers.


- Ik wil graag één ontwerp, met verschillende teksten. Kan dit?

Het is mogelijk om hetzelfde kaartje met verschillende teksten bestellen.

Volg deze stappen om dit eenvoudig te doen:



1.    Sla je ontwerp op.

Begin met een geboortekaartje maken of kies een design uit alle geboortekaartjes en sla de eerste versie op met een duidelijke naam, zoals "Def. Kaartje versie 1".

 



2.    Maak een kopie.

Ga naar je account en open de sectie met opgeslagen kaartjes. Kopieer het kaartje en geef de nieuwe versie een naam die de tweede tekst aangeeft, bijvoorbeeld "Def. kaartje versie 2".

 



3.    Controleer en bestel.

Controleer de teksten van beide kaartjes zorgvuldig. We raden het aan om van beide kaartjes eerst een proefdruk te bestellen. Plaats beiden ontwerpen in het winkelmandje en selecteer ‘proefdruk bestellen’.





Voor de oplage bestellen, geldt:

Plaats het eerste kaartje in je winkelmandje, kies het aantal en de papiersoort. Klik daarna op 'Verder winkelen' om het tweede kaartje toe te voegen aan je winkelmandje. Heb je dit gedaan? Dan kan je nu beide oplages bestellen in één bestelling.



Houd er rekening mee dat het bestellen van twee verschillende teksten op één oplage wordt gezien als twee aparte oplages, waardoor er twee verschillende staffelprijzen ontstaan. Je kan er ook voor kiezen om één gezamenlijke oplage te bestellen met eenmalige extra kosten voor het tekstwisselen. Deze kosten bedragen in de meeste gevallen € 20,00. Dit kan voordeliger uitvallen dan twee losse oplages bestellen. Neem gerust contact met ons op, wij rekenen graag voor je uit wat het voordeligst is.


- Kan ik mijn kaartje nog wijzigen nadat ik heb besteld?

Zodra je bestelling is betaald, wordt deze automatisch in productie genomen. Het is dan helaas niet meer mogelijk om de bestelling te wijzigen of te annuleren. Controleer daarom altijd goed of alles klopt voordat je bestelt.



Heb je net besteld en zie je direct een foutje? Neem dan zo snel mogelijk contact met ons op via de mail of neem telefonisch contact op. Als je bestelling nog niet is gedrukt, kijken we graag wat we voor je kunnen doen.


- Hoe kan ik mijn prijs berekenen

Wanneer je een kaartje hebt gekozen kan je op de eigen pagina van dit kaartje de knop 'Bereken alvast jouw prijs' vinden. Door op deze knop te klikken opent er een calculator waar je diverse product opties (zoals oplage en/of enveloppen) kan kiezen en zo direct zien wat de prijs wordt van de oplage.


- Mijn kaartje staat vergrendeld

Als je je kaartje besteld (als proef of als oplage) dan wordt deze automatisch vergrendeld om veiligheidsredenen. Je kan je kaartje wel weer bewerken maar dan moet je eerst een kopie van het kaartje maken. Onder het kaartje zie je een symbool staan met 2 vierkantjes. Als je hierop klikt, wordt je kaartje gekopieerd.


- Wanneer bestel ik de oplage?

Zodra je kindje is geboren, ga je naar je account om je kaartje aan te passen met de definitieve gegevens. Lees alles nog eens goed na (een spelfout is zo gemaakt, zoom daarom in de editor even goed in) en ga naar de volgende stap. Hier zie je precies hoe je kaartje is geworden. Dan kan je verder gaan met Bestel oplage. In de volgende stap geef je aan hoeveel kaartjes je wenst en op welk papiersoort. Ook kan je hier nog enveloppen toevoegen, adresstickers of sluitstickers. Wil je nog een kaartje in je winkelmandje toevoegen, dan kan dat. Ga gewoon naar dit kaartje toe. Je winkelmandje blijft bewaard. Je kan vooraf alvast wel zelf een proefkaart bestellen. Dit werkt op dezelfde manier, alleen klik je dan op Bestel proefkaart.


- Hoe bestel ik de oplage van ons kaartje?

Heel makkelijk. Je logt in in je account en je kiest het kaartje dat al helemaal klaar staat. Je past de laatste gegevens aan en controleer nogmaals alle teksten (zoom hiervoor even goed in). Helemaal tevreden? Klik op Controleer & Bestel om het kaartje in zijn geheel nog te zien. Dan klik je op Bestel oplage. Je komt nu in het winkelmandje waar je je oplage en papiersoort kan aangeven. Je ziet dan ook direct de prijs. Hier kan je ook de enveloppen erbij bestellen, evenals de sluitstickers of adresetiketten. Wil je nog een ander kaartje in je winkelmandje plaatsen, dan kan je klikken op verder winkelen of naar je account gaan om dit kaartje te selecteren en eventueel aan te passen. Is je winkelmandje helemaal klaar? Ga naar de volgende stap om je gegevens in te vullen en je verzendadres op te geven. Daarna ga je naar de betaalpagina. Zodra de betaling akkoord is, komt de order bij ons binnen. Kaartjes voor 12.00 uur besteld worden dezelfde dag gedrukt en verstuurd met pakketpost en heb je meestal al de volgende dag in huis!


- Kan ik makkelijk bijbestellen?

Je kan je kaartje makkelijk bij bestellen. Dit wordt gezien als een nieuwe order. Daarom verval je automatisch in de prijsstaffel die bij deze oplage hoort. Bestel daarom altijd iets extra's bij je oplage. Bijbestellen gaat vanaf 10 stuks. Tip: wil je maar 5 kaartjes bijbestellen? Bestel dan 5x een proefkaartje.



LET OP: Kaartjes met extra bewerkingen zoals stansen of folie kunnen niet als proefkaart bijbesteld worden. Je ontvangt de kaart dan zonder de extra's.



Bijbestellen voor kaartjes die ambachtelijk zijn gedrukt is heel lastig omdat we weer alle opstartkosten moeten rekenen. Tip: bestel minimaal 10 extra kaartjes voor de onverwachte adressen en je eigen plakboek.


- O jee, er staat een fout in ons kaartje! Wat nu?

O dat is spijtig! Maar het kan iedereen gebeuren. Het is ook zo'n hectische tijd rondom een geboorte. Tekstfouten zijn voor eigen verantwoording. Vind je de fout echt onoverkomelijk en wil je graag de gehele oplage overdrukken? Bel ons dan direct, voordat je de kaartjes hebt verzonden, we geven je dan een korting als pleister op de wonde. Verzonden kaartjes beschouwen we als geaccepteerd.


- Ik wil graag een tekstwissel in mijn kaartje

Wellicht wil je een kaartje met een kraamtekst en een aantal zonder kraamtekst bestellen. Dat kan. Dit zijn 2 aparte kaarten. Dit doe je als volgt: sla het eerste kaartje op en geeft deze een goede naam. Ga naar je account, naar opgeslagen kaartje. Hier kan je het kaartje kopiëren. Geef dit kaartje dan direct de juiste naam. Controleer van beide kaartjes de teksten goed. Zet het eerste kaartje in je winkelmandje. Geef de aantallen aan en het papiersoort. Ga dan verder via verder winkelen en plaatst dan het 2e kaartje in je winkelmandje. Wil je twee kaarten in 1 oplage bestellen, dan wordt dit gezien als 2 verschillende oplages met ieder zijn eigen staffelprijs. Je kan er ook voor kiezen om de gezamenlijke oplage als 1 staffelprijs te laten berekenen en eenmalig extra tekstwissel kosten ad € 20,00 te betalen. In sommige gevallen kan dit gunstig uitkomen. We rekenen dit graag voor je uit.


- Ik wil graag mijn geboortekaartje digitaal ontvangen

Het is altijd mogelijk om een printscreen van het kaartje te sturen nadat de bestelling is geplaatst. Deze is alleen bedoeld voor eigen gebruik.



Alleen van kaartjes van onze eigen Lief Leuk & Eigen collectie kan je een HR beeld van de voorzijde van je kaartje opvragen. Je ontvangt dan een HR jpg die je alleen voor eigen persoonlijk gebruik mag inzetten. De auteursrechten blijven bij Lief Leuk & Eigen liggen. Kosten bedragen € 15,00 per HR beeld en alleen mogelijk wanneer je meer dan 30 kaartjes hebt afgenomen.


- Ik wil graag geen logo op mijn kaart

Achterop vind je onze naam, vaak in combinatie met de naam van de illustrator. Deze naamsvermelding is een afspraak met onze illustratoren ter bescherming van hun auteursrecht. We hebben dit bewust zo klein mogelijk geplaatst. Wanneer je een geboortekaartje hebt uit onze eigen collectie (bijvoorbeeld de DIY collectie) dan is het bij ENKELE kaarten wel mogelijk om de naam te verwijderen. Neem dan even contact met ons op voordat je de bestelling plaatst.